Feltöltődés Európában, (2018.09.09.) Ausztriai barangolás
Utazás időpontja: 2018.09.09.
Ha egy kis nyugalomra vágyom és szeretnék feltöltődni, akkor irány Ausztria, így történt ez most is. Persze igaz, Ausztriáig el kell jutni, sőt, keresztül kell vergődni, ez kb 180-190 km, és 3 óra a határig, főleg, ha határátkelésre (ami ugyebár nincs, bár az osztrákok nem bízva a magyarok szuper kerítésében, visszaállították a határ-ellenőrzést!), így 2 éve nem Hegyeshalom, hanem Bucsu-t, vagy Sopron-t szoktam választani, ami még egy picivel több idő. De, ha átlépjük a határ, megnyugszom, élvezem a kiváló minőségű -széles- utakat, kék eget, zöld füvet, stb., szóval odaát egy másik világ kezdődik “Európa”.
Az összes videót befoglaltam egy lejátszási listába itt a címe!
Itt az egész napi utazás Google követő térképe:
A térképről leolvasható, hogy a megtett út 700 km, az utazás 10 óra időtartamú volt.
Az indulást követően meggyűlt a bajom Budapest-el. Bizony nem egyszerű keresztüljutni a városon a keletről, nyugatra. Ugyebár egyszerű lenne ez, ha az M0 északi része is elkészült volna, de még a tervező asztalig sem jutott el, már a tervezéskor minden “hozzáértő” (Magyarországon mindenki, mindenhez ért!), no meg a még nem is létező útvonalba eső települések, már előre tiltakoznak, így aztán ki tudja mikor lesz megvalósítva, az érzésem az, hogy ez már nem az én időmben épül meg. Régi megszokott, kipróbált útvonalon indultam most is el, de segítségként a GPS-t bekapcsoltam (Waze App), természetesen, a centrumon keresztüli utat javasolta, de a centrumot hatalmas ívben kerülöm (!). Tehát M3 bevezető – Róbert Károly körút – Árpád híd – Kolosi tér – keresztül a Budai hegyen – Budakeszi – M1, volt a szokásos elképzelt út. A Waze jelezte, hogy az Árpád-hídon beállt a forgalom, azt kerüljem el, és valóban, ahogy közelebb értünk az Árpád híd felé, állt a forgalom, menekülő útként Üllői út – Lánchíd – M1/M7 kivezető lett belőle, a Waze közben jelezte, hogy a Margit hidat kerüljem, mert az bicikli verseny miatt a Duna rakpartokkal együtt le van zárva. Szóval másfél óra alatt át is jutottunk a városon, ami normális körülmények között 30-40 perc lenne, az átvergődés a Google térképen:
M1 a szokásos, göröngyös Tatabányáig (majd 2020-ig felújítják és 2 x 3 sávúvá bővítik, vagy így lesz, vagy nem), Bábolnánál az ÖMV kútnál pihenő, kávé, tölcséres fánk és 10 napos osztrák autópálya matrica. Tovább az M1-en Győrig, majd az M85/M86 gyorsforgalmi úton Csornáig, onnan a régi 85-ön Sopron-nál léptük át a határt, ugyan volt határellenőrzés, sor nem volt, intett a határőr, hogy mehetünk. Átléptük a határt, és minden megváltozott, innen élveztem az egész utazásunkat, míg visszafelé Hegyeshalomnál újból hazaérkeztünk.
A következő térképen látható, hogy egy jó nagy kört utaztunk körbe, eredetileg nem így terveztem, a részletek a térkép után folytatódnak (majd).
Arra gondoltam, hogy az utazásból csupán az ausztriai részekből mutatok be részleteket (videót, képeket), bemutatok településeket (kis falvak és egy igazán szép kisvárost: Gloggnitz, a végére hagyva.) is.
Az eredeti tervem szerint az utazás célja egyetlen hely lett volna a Johannerbach-klamm, így az utunkat ebbe az irányba folytattuk, ez is volt beírva úti-célként a GPS-be.
Megérkeztünk Johannesbach-klamm bejáratához, kerestem parkolási lehetőséget, sajnos nem volt (telt-ház), parkolni csak a faluban lehetett volna, onnan gyalog, több mint 1 km, nos ez már nem fér bele. Mivel már elmúlt 1 óra, éhesek voltunk, megálltam (szabálytalanul) a bejárat elején, megettük, a magunkkal hozott uzsonnát és gyors döntést hozva (javaslatomra) úgy döntöttünk, hogy a szurdokot most kihagyjuk.
A Johannesbach-klamm korábban készült albuma itt nézhető meg. Ez pedig egy nyári videó:
Ez pedig egy Adventi ünnepi vásárról készített videó:
A továbbiakban autózzunk egy nagy kört: Menjünk fel a Hoche Wand Észak-i végébe, majd a Schneeberg és a Rax hegység közötti völgyben, amely a Schwarza folyó völgye, autózzunk Reichenau – Payerbach – Gloggnitz útvonalon, valahol félúton pedig meglátogatjuk a Naßwald csoda szép völgyet, amely vidék Wien (Bécs) ivóvíz forrásainak területe, védett terület.
Elhagyva Würflag települést, Puchberg felé, a 26.sz főúton folyattuk utunkat.
Utunkat a 21.sz. főúton folytattuk nyugat irányában, Gutenstein városkában rábukkantunk egy csodaszép villára (lakóház.
Az utunkat folytatjuk a 21.sz. főúton, Nyugat irányába:
Letértünk a 27.sz. főútra, a Schwarza folyó völgyében folytatjuk utunkat:
Félúton a völgyben, tettünk egy kis kitérőt, beugrottunk a Naßwald völgybe, ez a terület Bécs (Wien) főváros ivóvíz bázisa, ezért védet és sok helyen lezárt terült. A völgy végében egy parkoló, ahol letéve az autót, rengeteg turista út vezet mindenfelé, akár fel lehet jutni a Rax hegység tetőre is (na ez nem egy séta út!). A parkolóban WC egy kis házikóban (télen-nyáron), most ez zárva volt, mert a régi híd (fahíd) mellett új híd építésébe kezdtek, de ideiglenesen Toy-Toy Wc-k (3.db., külön Női), pótolják a hiányt.
A bevezető út sajnos a videón nem látható jól, mivel a Nap pont szemben világított, a kivezető szerintem jobb lesz, ennek az elejére fogom tenni a helyben készített videókat és képeket is, majd a kivezető utat.
Valóban a Naßwald völgyből kivetető út a videón látványos lett!
Kiérve a Schwarza völgyébe (27.sz. főút Gloggnitz felé) folytattuk utunkat Dél-i irányban, egészen Reichenau an der Rax településig.
Reichenauban a Wartholz kastély kertjében egy kávé és fagyi, majd folytattuk utunkat Gloggnitz felé, majd az S6 autópályán Bécsújhelyi-g (Wiener Neustadt), a Fertő tót megkerülve A4 Autópálya – Hegyeshalom és M1 Budapest.
Szép nagy körutazást tettünk meg, feltöltődtünk a látványból, kellemes kirándulás volt.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: