A világ egyetlen üzemképes, repülésképes LI-2-vel való repülés Budapest felett
A Budapest Aeropark szervezésében, a GoldTimer Alapítvány által fenntartott és üzemeltetett LI-2 repülővel repülhettem ma. Az időjárás kedvező volt, a levegő tiszta, így jó felvételeket is tudtam készíteni az utazásról.
A Li-2 bemutatása a GolgTimer WEB lapján.
A Budapest Aeropark megközelítéséről, a park bemutatásáról készült videó:
A repülést bemutató videó:
A repülési élmény csodás volt, utoljára réges-régen 1987-ben repültem TU-154 repülővel, ez a mai élmény lenyűgöző volt.
Így volt meghirdetve:
Az 1-es terminálról induló nosztalgia járatokhoz a BKV Zrt által felújított, Malév színeket viselő történelmi Ikarus 55 „Faros” autóbusza szállítja az utasokat speciális repülőtér-látogatás keretében az Aeroparkból.
A speciális repülőtér-látogatások során ismeretterjesztő előadást tartunk a repülőtér és a 19 személyes Li-2 repülőgép történetéről, melynek részeként a Goldtimer Alapítvány támogatása esetén 15-20 perc időtartamban (motorindítástól motorleállításig) lehetőség nyílik átélni a történelmi típussal való repülést is.Az útvonal a Ferihegyről történő felszállást követően érinti a Duna vonalát, a Citadella környékét, majd visszatér a repülőtérre.
A megvalósulás egy kissé eltért a fentiektől. Az indulás időpontja 10:30 lett volna, a RedBull Duna feletti verseny miatt, az indulás elhalasztódott 11:45-re, és az útvonal is módosult, mivel a belváros felett repülési tilalom volt érvényben, így a Hungária krt. – Róbert Károly krt. volt az utazás irányvonala, a visszafordulóra az M0 északi (Megyeri) hídjánál volt, sajnálom, hogy a Duna vonala kimaradt, így a belvárost felülről elmaradt.
Repülés közben készítettem néhány képet (a videóra volt helyezve a hangsúly, szerintem jól sikerült):
A Budapest Aeropart bemutatása itt, egy korábbi FB albumomban.
Kommentek
Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be: